DuPont zajmuje stanowisko w sprawie kontrowersji wokół HFO-1234yf

Drukuj
Kategoria: Aktualności
Opublikowano

Amerykańska firma DuPont, jeden z producentów czynnika chłodniczego HFO-1234yf, wezwała dzisiaj Unię Europejską aby ograniczyła nieprawidłowości w stosowaniu dyrektywy MAC (Mobile Air Conditioning) dotyczącej klimatyzacji samochodowej. Oświadczenie firmy ma związek z odmową stosowania nowego czynnika przez koncern Daimler oraz sporze z Francją, która odmówiła rejestracji samochodów tego koncernu z klimatyzacją używającą R134a.

Jak podaje w swoim oświadczeniu DuPont: "Tylko jeden producent samochodów poinformował, że samochody mają trudności z HFO-1234yf. Inni producenci przeprowadzili badania potwierdzające, że mogą bezpiecznie korzystać z tego czynnika chłodniczego. Ostatnio Opel, pracując z bardzo szanowaną niemiecką organizacją TÜV Rheinland, przeprowadził testy zderzeniowe z udziałem samochodów w których zastosowano HFO-1234yf i nie znalazł dowodów, że czynnik chłodniczy może zapalić się w kolizji lub wydziela toksyczne opary."

Daimler odmawiając stosowania w swoich samochodach marki Mercedes argumentuje, że przeprowadził testy podczas których w pewnych modelach zastosowany czynnik HFO-1234yf, który wyciekł podczas testów zderzeniowych spowodował zapłon samochodu.

Koncern DuPont w swoim oświadczeniu powołuje się na europejską dyrektywę MAC, która weszła w życie 1 stycznia 2013 roku i wymaga aby w nowych samochodach sprzedawanych w państwa członkowskich UE używano czynnika chłodniczego o współczynniku GWP (Globarl Warming Potential) niższym niż 150. Niektóre z koncernów samochodowych produkujących modele na rynek europejski nie podporządkowało się i nadal stosuje czynnik R134a, którego współczynnik GWP wynosi 1430

Powered by Bullraider.com
Copyright 2011 DuPont zajmuje stanowisko w sprawie kontrowersji wokół HFO-1234yf.
Templates Joomla 1.7 by Wordpress themes free